Meta îți bagă mâna în buzunar, dar nu acum: ce decizie a luat Zuckerberg, cum îi va afecta pe creatorii de conținut de pe Facebook și Instagram

de: Iulia Kelt
22 06. 2022

Creatorii de conținut ai Meta, mai exact cei care frecventează Instagram și Facebook, vor avea la dispoziție un an suplimentar în care să se bucure pe deplin de câștigurile lor.

Creatorii de conținut beneficiază, în acest moment, de bani obținuți din aplicații ca Facebook sau Instagram, fără ca Meta să-și ia „partea leului” din câștigurile lor.

Mark Zuckerberg a anunțat marți că Meta „va opri orice taxare a veniturilor” până în 2024, ceea ce înseamnă, practic, o prelungire de încă un an a angajamentului său anterior de a nu percepe comision până în 2023.

Meta face un pas în spate și te lasă să te bucuri de câștiguri: situația nu va fi permanentă

Mișcarea va acoperi funcțiile de monetizare în care creatorii își taxează direct fanii: evenimente online plătite, abonamente, buletine informative și insigne vândute în timpul streamurilor live. Trebuie menționat că asta nu se aplică funcțiilor Meta de distribuire a veniturilor legate de publicitate pentru Reels sau alte produse video.

Mark Zuckerberg a anunțat, de asemenea, câteva alte actualizări de monetizare pentru creatorii de pe platformă, inclusiv extinderea Stars, funcția de „bacșiș” din aplicația companiei, la mai mulți creatori, și își va deschide, de asemenea, programul bonus pentru Reels pentru mai mulți utilizatori.

Compania promite să dezvolte suportul pentru NFT și pe Instagram, pe care a început să îl testeze pe anumite profiluri încă de luna trecută. Acum, funcția va fi disponibilă pentru mai mulți utilizatori, deși Meta a refuzat să precizeze exact câți dintre aceștia vor avea acces. Mai mult, gigantul vrea să integreze „în curând” NFT-uri și în Facebook și Instagram Stories.

Actualizările se bazează pe investiția masivă a Meta în funcții centrate pe creatori. Compania își dorește să concureze direct cu TikTok, aceasta fiind una dintre prioritățile sale, iar atragerea mai multor utilizatori pe platforma este esențială.

De asemenea, creatorii ar putea ajuta compania să câștige bani frumoși pe metavers, unde Meta va obține până la 48% din câștigurile creatorilor.